Geoblog.pl    asiwo    Podróże    Na leniwce! Ameryka PoÅ‚udniowa 2010/2011    Ucieczka z Brazylii

Ucieczka z Brazylii

Brazylia
Brazylia, São Paulo

Wysiadamy w palmiarni. Ciepło, parno, palmy i skrzeczą jakby papugi (ale oczywiście na dworcu autobusowym rozsiadają się gołębie), a jeszcze wczoraj szliśmy na Roraty po nieudeptanym śniegu....

Reputacja Brazylii nie zachęca do dłuższego pozostania w San Paulo, może w drodze powrotnej. Kupujemy bilety do Fozu i idziemy coś zjeść. Oczywiście okazuje się, ze 10 reali które nam zostały po zakupie biletów, nie wystarczy na 2 obiady. Faktycznie, tak jak słyszeliśmy, płaci się tu za wejście do knajpy i potem można jeść do woli lub do 1kg. Problem w tym, ze stawka za wejście 7- 8,5 reali.
Kręcimy się więc z ciężkimi plecakami miedzy knajpami zastanawiając się czy można by się dogadać na mniejsze porcje za 5, tylko jak to zrobić nie znając portugalskiego..?..

W końcu zaczepia nas jeden z naganiaczy. Zagaduje miło, ustalamy skąd jesteśmy i w jakich językach nie mówimy, pokazuje píeniądze i pyta czy to nasz problem... no nie licząc kilkunastu studolarówek wszytych w spodnie, 7 Euro i wspomnianych 10 reali, to faktycznie jesteśmy bez grosza, wiec przytakujemy. Miły Pan zaprasza więc nas na darmowy obiad :) bo jest włascicielem restauracyjki !!!

Jedzenie pyszne w bufecie samoobsługowym między innymi: smażone bakłażany, ryż, "churasko", makarony, pełno sałatek... no w ogóle full serwis. Na wszelki jednak wypadek nie nakładamy sobie tyle co inni by nie objeść dobrodzieja. Na pożegnanie dostajemy jeszcze wskazówkę by uważać na siebie. Takie oto mile przywitanie spotkało nas w tej strasznej Brazylii.

W praktyce:
Orientacja w Sao Paulo. Dworzec dla autobusów dalekobieżnych jadących na południe i zachód - PALMEIRAS-BARRA FUNDA. Dojazd z lotniska autobusem 257 (cała trasa/45min 3,8 reala/os) do stacji metra TATUPE, tam przesiadka na metro (2,65reala/os). Przykładowe ceny biletów w okienku: Foz do Iguaçu -126,5 reala/os (1000 km), Campo Grande -150 reala/os. No właśnie do autobusu można wsiąść w mieście pomijając dworcową prowizję. Do Fozu autobusy odjeżdżają z okolicy dworca - mniej więcej okolicy skrzyżowania ulic Tomas Edson/R. Robert Bosch.